sobota, 22 lutego 2014

Uprawa równorzędna

Siewy doniczkowe rozpoczęte:)
 Posiałam dzisiaj zioła, które wiosną wylądują na zagonkach.
21 - 22 lutego to dni liściowe w znaku skorpiona -
dobry moment na siewy.
 U mnie na razie na parapetach panoszą się donice z lubczykiem, 
majerankiem, bazylią, miętą i rozmarynem.

Wcześniejszy siew szczypiorku  ( 11 luty ) już cieszy oczy:)


Jak podrośnie będzie zamiennikiem szczypioru cebulowego.



Dostałam od czytelników bloga kilka maili z prośbą o podanie 
dokładniejszych informacji na temat uprawy równorzędnej.
Pomyślałam, że zamiast odpisywać i każdemu z osobna wysyłać tabelkę zamieszczę ją na blogu.
 Proszę bardzo, dla zainteresowanych 
uprawa równorzędna.
Mój skaner trochę odmawia posłuszeństwa, wiec wybaczcie jakość.
Jeśli coś będzie nieczytelne piszcie w komentarzach :)


Buziaki posyłam i ogrodniczkom życzę udanych pierwszych wysiewów:***

28 komentarzy:

  1. Ja na razie gromadzę nasionka, ale w poniedziałek kupię ziemię do rozsady, tak mnie nakręciłaś tym szczypiorkiem:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, pewnie już szczypior kiełkuje :)

      Usuń
  2. Cudną wiosnę masz na parapecie:) Cudna zazdrostka dodaje uroku:) Dzięki za tabelę:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno dziekuje :) a zazdrostka przyleciała do mnie od Myszki z The Mouse House

      Usuń
  3. A ja jak zwykle w tyle i nie w temacie - kompletne 2 lewe ręce do ogrodnictwa :-( Jakby co to już wiem, gdzie będę prosić o poradę :-) Serce rośnie na te zielone makaroniki własnoręcznie wyhodowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bestyjeczko, zawsze służę pomocą :) Warto spróbować parapetowych siewów:)

      Usuń
  4. Wiosna na całego u Ciebie.Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halszka, wiosna troszkę się wycofała i u mnie szaro buro.
      buziaki :*

      Usuń
  5. Wczoraj siałam na całego:)
    Zobaczymy o z tego wzejdzie!
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lacrimo: no to czekam na wieści "po siewowe":)

      Usuń
  6. Muszę pomyśleć w końcu o ziołach... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie !! kilka doniczek na parapecie zawsze sie zmieści :)

      Usuń
  7. Tak u mnie tez wczoraj było zasiewowo...Byle teraz chciały rosnąć..pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, niech teraz rosną :)
      buziaki :*

      Usuń
  8. U mnie warzywnik na razie w marzeniach ale tabelka na przyszłość się przyda. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, wiesz, ze marzenia się spełniają :))

      Usuń
  9. ... i nawzajem ogrodniczko!:):) Macham ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie, zieleń mnie przywabiła - nie zaczęłam jeszcze siania, ale nadrobię na dniach, grzebanie w ziemi zawsze mi pomaga na chandrę. Pozwolę sobie podczytywać, a tabelka wielce pożyteczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kalinko :) z siewami już nie zwlekaj - pomidorki, selery już pora !!

      Usuń
    2. Nie przykrywasz siewek folią czy czymś tam, Ambrozjo? Szybko mi wysychają te w wielodoniczkach, te w jednej szerokiej i dużej rosną lepiej. Przykryć czy nie?

      Usuń
    3. Kalinko, ja niczym nigdy nie przykrywam. Faktycznie wysychają szybko, po prostu latam i podlewam, po kilka kropel, żeby nie gniły.
      Dziewczyny na blogach robią przykrycia z butelek petów, ale ja nie mam w domu petów bo nie kupuje :)
      Właśnie pikowałam moje pomidorki malinówki do skorupek po jajeczkach, świetna sprawa:)

      Usuń
    4. To i ja nie będę przykrywać, jeno latać :) A w zeszłym roku niektóre mi popleśniały ( ziemia) widac za dużo lałam?
      Tyżz popikuje do skorupek jak podrosną!

      Usuń
    5. Kalinko to niekoniecznie wina podlewania. To moze być ziemia. Ja jak tylko mam czas to przed siewami wyprażam ziemię w piekarniku.
      Mam taka stara blaszkę - wsypuje ziemię nastawiam na 50 C i piekę :)) Tak z 30 minut. Ziemia wtedy pozbawiona jest pleśni a nie traci wartości odżywczych dla roślin.
      A nasionka przed siewem polecam zalać przestudzonym naparem rumiankowym - nasionka raz że są zdezynfekowane dwa że fajnie pęcznieją i szybciej schodzą.

      Usuń
  11. To będzie moja ściąga, bo tylko pamiętam, że cebula z marchewką się lubią, a tu jest cały przekrój, i bardzo przejrzyście, a ja za chwlkę pikuję pierwsze pomidory, wysiałam próbnie, i pięknie wzeszły, te wydłubane z zeszłorocznych pomidorów; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, polecam sie :) U mnie też już pomidorki rosną:)

      Usuń
  12. Ciekawa uprawa , spróbuję i zobaczymy czym się to zakończy....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz